Undervisningen vil gi deg kunnskap, forståelse og praktisk anvendelse av regelverket. Forståelse og innsikt gis ved kontraster og virkningsfull bruk av spørsmål. Anvendelse
er viktigst, det blir
tydelig ved lærerike illustrasjoner, eksempler og praktisk oppgave-løsning.
Kurs og rådgivning for bedrifter og det offentlige, med fokus på personvern, og fysisk og psykososial sikkerhet. Alle kurs forklarer, illustrerer og anvender lover og regler på en praktisk måte.
Kurs holdes via videokonferanse (zoom), noe som gir fleksibilitet og tilgjengelighet for deltakerne. Din instruktør vil sikre at du får relevant og oppdatert kunnskap, uansett hvor du befinner deg. Ta dine ferdigheter til neste nivå med PrivSecure Learning!
For åpne kursdatoer gjelder følgende:
Gratis avbestilling eller flytting av kursdato må skje skriftlig og senest 10 arbeidsdager før kursstart.
Avlysning etter dette eller manglende oppmøte medfører at hele kursavgiften faktureres.
Privatkunder blir forhåndsfakturert og faktura må være betalt før kursstart. Bedriftskunder blir fakturert ved kursstart med14 dagers betalingsfrist.
Påmelding og reservering av kursplass skal normalt skje direkte på våre websider eller til en av våre medarbeidere. Alle påmeldinger må inneholde:
Fullt navn, mobiltelefon og e-post til deltaker(e)
Firma
Bestiller
Fakturainformasjon
Det er kursdeltakers ansvar å lese kursbeskrivelsen grundig, og være sikker på at kursets forkunnskapskrav er innfridd.
Fakturering skjer med 14 dagers betalingsfrist til våre bedriftskunder om ikke annet er avtalt. Fakturaadresse/fakturareferanse/PO må sendes oss senest 14 dager før kursstart hvis ikke dette er formidlet under bookingen av kursplass. For private kursdeltakere sendes faktura ut i forkant av kursstart og kursavgiften må være betalt innen kursstart.
Hva som er inkludert i kursavgiften er følgende inkludert:
Kursmateriell
Kursbevis
Kunde kan kostnadsfritt avbestille eller ombooke åpne kursplasser inntil 10 virkedager før kursstart.
Ved avbestilling eller ombooking av kursplassen senere enn 10 virkedager før kursstart faktureres hele kursavgiften. Ved ombooking må kurset gjennomføres innen 12 måneder etter opprinnelig planlagt kursgjennomføring. Kursplassen kan også overføres til andre personer hos kunden etter nærmere avtale med leverandøren. Ved sykdom kan kursavgiften refunderes ved fremvisning av legeerklæring/sykemelding.
Standard kurstid er kl 9-16, men mange av våre kurs har avvikende kurstider. Eksakte tider er spesifisert i kursbeskrivelsen på web.
Eventuelle kampanjer og tilbud fra PrivSecure Learning kan ikke kombineres med andre avtaler hos oss, og kurs som bestilles med kampanjetilbud må gjennomføres i løpet av 12 måneder fra bestilling.
Den enkelte kursdeltaker er selv ansvarlig for å bestille reise og opphold. Reise og opphold som ikke kan avbestilles/endres, bør ikke bestilles før startgaranti er satt på det gjeldende kurs.
Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs med startgaranti ved uforutsette hendelser som Force Majeure, akutt sykdom på instruktør eller avmelding av flere deltakere fra en kunde.
PrivSecure Learning tar ikke ansvar for indirekte kostnader eller tapte arbeidsinntekter som følge av et eventuelt avlyst kurs mindre enn 10 virkedager før start.
Alt kursmateriell, kursdokumentasjon osv. som kursdeltaker får tilgang til i forbindelse med kurset er beskyttet etter loven om opphavsrett og skal ikke kopieres eller deles ut i noen form.
Det tilkommer i henhold til norsk lov ikke merverdiavgift (mva) på kurs. Imidlertid vil det tilkomme 25% mva på læringsmateriell og sertifiseringstester.
Om du ikke er fornøyd med et av våre åpne kalenderfestede kurs har du full rett til å gå samme kurs om igjen ved en senere anledning. Ta i så fall kontakt med oss innen 10 dager etter avsluttet kurs. Nytt kurs må gjennomføres innen tolv måneder og det forutsettes at kursdeltaker bringer med seg kursdokumentasjon fra det første kurset. Kontakt oss på david@privsecure.no dersom du opplever avvik ved kurset.
Vi deler ikke opplysningene om deg med tredjeparter, bortsett fra våre underleverandører som bidrar med å levere tjenester til deg slik som kursmateriale og tester. Dette er regulert gjennom egne avtaler med underleverandørene.
Behandling av personopplysninger i Norge er regulert i personopplysningsloven, men også i en rekke andre lovverk som markedsføringsloven og regnskapsloven. Dette gir samlet retningslinjer for hvordan informasjon om personer skal behandles, og Datatilsynet er både tilsyn og ombud på området.
Vi bruker opplysninger om deg til å administrere leveranser, bestillinger og andre sammenhenger der vi må vite hvem vi har kontakt med.
Vi har registrert navn, telefon, epostadresse, adresse og betalingsadresse på deltakere på kurs.
Vi lagrer disse opplysningene om deg i 5 år etter avsluttet kurs, eller til du ber om at opplysningene slettes. Årsaken til dette er blant annet i forbindelse med ønske om å få bevis på en kursdeltakelse i etterkant av endt kurs. Navn, e-post og mobil er identifikatorer for å finne igjen til en slik deltakelse.
Sanntidsoverføring av kurs omtales gjerne som digitale eller virtuelle kurs. Vi kaller slik kursgjennomføring for PrivSecure Learning - Studio. Plattformen vi benytter for denne type kursleveranser er Zoom.
Deltar du på våre Zoom-kurs benytter du uansett kun en nøytral link uten passord. Du kan selv unngå å dele personopplysninger ved å la være å oppgi hele navnet ditt når du logger deg på våre digitale kurs. Oppgi evt kun fornavnet ditt, eller et alias hvis du heller ønsker det. Da lagres det altså ingen opplysninger om deg i Zoom-plattformen.
Når vi tilbyr konsulenttjenester vil kontaktinformasjon lagres om dem de samarbeider med som er nødvendig for å få levert tjenestene. Resten av informasjonen de får tilgang til reguleres i konsulentavtalene og i egne personverns- og taushetserklæringer.
I tilfellene hvor vi yter IT-konsulent- og driftstjenester kan vi få informasjon om deg fra arbeidsgiveren din, det vil si navn, telefonnummer, epostadresse og brukernavn. Vi vil da også kunne se informasjon om datamaskinen din, slik som hva den har installert av programmer, hva slags oppdateringer den har og når den har blitt skrudd av og på. Vi kan også ha muligheten til å fjernstyre datamaskinen din og hente ut informasjon fra dokumenter og epost, dette skjer kun etter at du har gitt oss eksplisitt samtykke for dette.
Når du besøker nettsidene våre vil ip-adressen du kontakter oss fra, hvilke sider og hvor lenge du ser på dem bli registrert.
Nettsidene våre bruker cookies eller informasjonskapsler. Dette er små tekstfiler som lagres av nettleseren du bruker. En cookie tilhører et bestemt nettsted og kan ikke leses av andre nettsteder. Det som lagres i en cookie varierer, men det er vanligvis nøkler som gjør det mulig å lagre brukerinnstillinger eller å huske at du har besøkt nettstedet tidligere.
Hvis man inkluderer innhold i nettsider som kommer fra andre nettsteder, slik som reklamebannere eller verktøy for å spore hva du ser på sidene våre, vil disse også kunne lagre cookies på maskinen din. Disse cookiene kalles tredjepartscookies, og benyttes hovedsakelig til innsamling av statistikk.
Du kan reservere deg mot cookies ved å endre sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din. I listen under har vi samlet instruksjoner til de vanligste nettleserne:
Safari på iPhone, iPad eller iPod
Vi bruker et statistikkverktøy som heter Google Analytics. Som besøker på våre nettsider er du anonymisert. Google Analytics benyttes for å forbedre brukeropplevelsen av vårt nettsted og tilby tilpasset innhold.
Hvis du ikke ønsker at aktiviteten din på nettsidene kan spores, kan du melde deg av innsamling av dette på følgende adresser:
For å sikre at behandlingen vår av informasjon om deg foregår på en sikker måte er det kun godkjente personer hos oss som har tilgang. Tilgangen til informasjon er sikret med personlige brukernavn og passord, og alle ansatte gjennomgår jevnlig opplæring i sikkerhet og personvern.
Vi deler ikke opplysningene om deg med tredjeparter, bortsett fra med underleverandører som bidrar med å levere tjenester til deg, slik som kurs og tester. Dette er regulert med gjennom egne avtaler med underleverandørene. Ta kontakt med oss hvis du ønsker mer informasjon om dette.
Dersom opplysningene vi har om deg er feil eller ufullstendige kan du be oss om å oppdatere dette. Du kan også be om å få data slettet ved å kontakte oss, samt å få innsyn i hva vi har lagret om deg. Du kan også kontakte oss hvis du ønsker mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger.